Tuesday, August 24, 2010

Juadah berbuka puasa ke 13

Juadah berbuka saya pada petang semalam. Wp gagal membuat pengat pisang tapi mujur ada back up yg tersimpan dalam peti ais. Kuih Talam Peanut Butter dan pulut udang yang saya buat pada ahad dan frozenkan.

Nie hidangan saya...oklah kan ada nasi, ada kuih dan ada minuman.


Alhamdulillah, nasi ambeng yang saya beli tu boleh tahan sedap jugak so tak menyesallah beli cuma nasi ambeng dimakan tanpa lauk berkuah maka rasa nak terlekat aje. Ini cara hidangan orang indonesia. Masa kat Bandung dulu......agak terkejut jugak tengok nasi mereka kosong....ikan, tempe goreng, ulam, sambal....itu saja....tiada lauk berkuah. Mula2 sampai oklah boleh makan lagi lepas 2 hari kami dah tak tertelan sbb asyik lekat je.......Nie nasi ambengnya....sambal kelapa nie saya yg 'kureeng' sikit tapi ayam kampung goreng nie memang puas hati. Harga satu set nie RM7.



Nie makanan untuk sahur saya......7 sudu oat, 3 biji kurma, 3 biji cherry, sesudu kurma, 1/2 sudu madu dan susu. Tahun lepas sebulan puasa nielah jaudah sahur saya tapi tahun nie bila saya kena kurangkan guletin maka oat nie saya dah jarang2 ambil. Saya ambil nasi....tapi semalamkan my senior officer cakap ' why...i tengok u makin gemuk pulak bulan puasa nie'. waaaaaaa....dia sound direct beb. lepas puasa nie kena ambil personal trainerlah nampaknya......... kena kuruskan badan balik. pelikkan mungkin sebab puasa nie saya banyak ambil hidangan nasi kot.


No comments: